Oprogramowanie dedykowane

AD
ap-custom

  • Portale internetowe
  • Aplikacje desktopowe (standalone)
  • Programowanie usług internetowych
  • Programowanie baz danych
  • Procesy ETL
  • Analiza danych i data mining

Oprogramowanie dedykowane

Prowadzenie niemal każdej formy działalności gospodarczej lub firmy wiąże się z przetwarzaniem danych. Dane finansowe, rozliczenia, zamówienia, klienci, towary, usługi, rezerwacje, pracownicy … wszystkie wymienione obszary zawierają dane, które – czasem nawet o tym nie myśląc – w jakiś sposób przetwarzamy. Gromadzenie danych można powierzyć systemowi informatycznemu, arkuszowi kalkulacyjnemu lub najzwyklejszemu notesowi.

Prowadząc w notesie kalendarz umówionych wizyt mały przedsiębiorca musi sobie radzić z niedogodnościami wynikającymi z takiego podejścia. Notes ma to do siebie, że można go zapomnieć lub przypadkowo zalać kawą. Trudne jest również szybkie odszukanie ostatnich wizyt klientki, która właśnie teraz umawia się na kolejną wizytę. A jeżeli mamy kilku pracowników i każdy ma swój własny kalendarz wizyt, to sprawy zaczynają się komplikować. Arkusz kalkulacyjny również nie jest rozwiązaniem idealnym. Gdy wiele osób równocześnie chce go używać i modyfikować pojawia się problem.
custom-1

Z pomocą może przyjść system informatyczny. Tu możliwości są dwie: jest to system gotowy zakupiony u jednego z wielu producentów, lub szyty na miarę w taki sposób, aby najlepiej odpowiadał wymaganiom biznesowym klienta. Każde z podejść ma swoje zalety i wady. Gotowy system prawdopodobnie będzie tańszy, ale może nie pokrywać w pełni potrzeb przedsiębiorcy, który wtedy i tak będzie musiał posiłkować się dodatkowymi rozwiązaniami obok systemu głównego. System szyty na miarę, to poważniejsza inwestycja, ale pozwala maksymalnie usprawnić prowadzenie biznesu. Może być dostosowany do indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy i dzięki temu spełnić 100% jego oczekiwań. Co więcej, może automatycznie gromadzić dane, które mogą później posłużyć do analizy działania firmy, a w konsekwencji do dalszego usprawniania jej działania i zwiększania wydajności, skracania czasu obsługi. Dzięki takim działaniom zwiększana jest konkurencyjność względem innych firm na rynku.
custom-2

Np
Firma X zajmuje się pośrednictwem w sprzedaży części zamiennych dla linii produkcyjnych. W swej ofercie ma części od dostawców A, B, C, D, E. Części mogą być zarówno nowe jak i używane, naprawione lub wymagające naprawy. Dostępność i ceny części mogą zmieniać się codziennie. Gdy potencjalny klient dzwoni z pilnym zapytaniem o dany podzespół, pracownik firmy X musi sprawdzić dostępność danego towaru u swych dostawców, porównać ceny i wybrać najlepszy dla klienta wariant dostawy. Do sprawdzenia jest 5 katalogów udostępnianych w różnej formie (arkusz Excel, plik CSV, plik XML, niezależna aplikacja katalogowa) oraz różnymi ścieżkami (pobranie ze strony WWW anonimowo lub po zalogowaniu, pobranie z FTP). Ponadto należy sprawdzić dostępność zamienników lub następców poszukiwanej części, oraz niezbędne akcesoria. Realizacja takiego sprawdzenia ręcznie jest zadaniem czasochłonnym, a tutaj liczy się czas reakcji na zapytanie klienta.

W celu usprawnienia procesu obsługi klienta, przygotowane może być rozwiązanie informatyczne, które obejmuje: automatyczne pobieranie plików danych z ofertami od różnych dostawców oraz integrację tych danych do jednego spójnego zbioru danych zapisywanego w bazie danych. Przetwarzanie danych odbywa się w pełni automatycznie, codziennie o ustalonych porach. Dostęp do danych realizowany jest poprzez usługę SOAP (webservice). Operator (jeden lub wielu) przy pomocy aplikacji klienckiej łączącej się z usługą może wyszukać potrzebną część podając fragment numeru produktu, nazwy lub opisu. Od razu dostępne są informacje o dostępnej ilości i aktualnej cenie towaru u różnych dostawców. Wynik uzyskiwany jest w czasie maksymalnie 2-3 sekund. Ofertę można przedstawić klientowi od razu podczas rozmowy telefonicznej. Dzięki ewidencji wyszukiwań operatorów wiadomo, które towary były wyszukiwane najczęściej, a połączenie tej informacji z systemem finansowo-księgowym daje możliwość sprawdzenia, które zapytania generują największą sprzedaż. Część analityczna może być dowolnie rozbudowywana dając podstawy dla akcji promocyjnych czy programów rabatowych dla wybranych klientów.