Carbo Asecura
jest brokerem ubezpieczeniowym oferującym ubezpieczenia indywidualne i grupowe. Działa na rynku od 1994 roku.
Wyzwanie/potrzeba
Kierowanie rozwojem firmy, wytyczanie kierunków i bieżące działania zarządcze wymagały posiadania narzędzia, które w prosty, czytelny i szybko sposób dostarczy wiedzy, która może być wykorzystana podczas posiedzeń zarządu czy w momentach, kiedy konieczne jest podjęcie ważnej decyzji.
Systemy wykorzystywane podczas codziennej pracy agentów oraz brokerów posiadają funkcjonalności raportowe, ale są one zdecydowanie niewystarczające do tego, aby uzyskać kompleksowy obraz firmy. Zrodziła się więc potrzeba posiadania narzędzia, który spełni wymagania stawiane przez Zarząd oraz kierowników wyższego szczebla.
- Ubezpieczenia
- Carbo Asecura
- https://cabroker.pl/
- Oracle Business Intelligence
Rozwiązanie
Zrozumienie biznesu
Budowa modelu analitycznego
ponowna weryfikacja potrzeba –– czy model ją spełnia
Wykorzystanie danych
w modelu, weryfikacjaOdbiór przez klienta, poprawki
Szczegółowa analiza wymagań klienta
Przegląd oraz weryfikacja danych w systemach źródłowych
sprawdzenie danych pod kątem możliwości wykorzystania w raportowaniu i analizachProjekt i implementacja
procesu zasilania hurtowni danychPrzygotowanie raportów
utworzenie pulpitów zarządczychSzkolenie i wdrożenie rozwiązania
Efekt
Pulpity zarządcze (około 20 sztuk)
Raporty szczegółowe, analizy porównawcze, możliwość drążenia danych, zestawienia graficzne, raporty możliwe do eksportu do Excel.
Zarząd ma dostęp do danych na żądanie, dane są analizowane na każdym posiedzeniu (co tydzień).
Możliwość analizy rentowności poszczególnych grup ubezpieczeń, wpływów ze składek, opóźnień w płatnościach, profilu klientów (dzięki czemu lepiej celowane oferty).
Produkt wdrożony w 2015 roku, do dzisiaj jest wykorzystywany z powodzeniem.